Märkliga saker och Tokiga Torsdagen.



Det här var konstigt. Väldigt märkligt.
Alltså, när jag lyssnar på Anna Andersson på Myspacesidan kan jag gilla det. Speciellt Darkman.
Men när hon står på scen gillar jag det inte alls.
Märkligt.
Det är som två helt olika människor, två olika saker.

Hon kallar sig Salvadori Fantastico när hon kör solo och spelar annars i bandet med katten, Misto.
Hon har ett väldigt mjuk uttryck. Jordnära men ändå hård. Detta tillsammans med en svart/vit Flying V blir en skön krock.
Men nej. Från scen ger det mig inget alls.
Mina vänner gillar det. Mycket. Det kommer meningar som:
"-Hon är den bästa osignade artist jag vet".

Jag skulle kanske hålla med om jag bara lyssnade på Myspace.

Äh, jag är nog orättvis nu. Anna är bra, jag hör ju det. Kanske berodde det hela på att hon var nervös. Och det faktum att den där gitarren inte passade så bra. Än en gång, det låter bättre på nätet. Lyssna där.

En sak som är intressant och som gör det spännande: Sättet hon sjunger "Day" på.
"Daiy".
Anledningen till att jag påpekar denna lilla lilla detalj är att jag gillar den sjungna engelskan som Anna har. Den liknar ibland Anna Ternheims och Harriet Ohlssons (Hellsongs). De har alla fångat upp något svenskt där. Det är något med de där "Daiy":sen. Det är fint. Sållar agnarna från vetet. Vi andra säger ju mest "Deej".

Tillsist:
Tokiga Torsdagen är här:

En konsert för de hemlösa i Hagakyrkan.
Fina Hello Saferide, vackra Vapnet, magiska We are soldiers We have guns m.m tolkar julenssånger klockan 19.00 och alla pengar går till de hemlösa. Kommer bli så vackert så vackert! En lisa för själen.

Beat Agency vinkar ajö på Respekt.
Sevärda, underbara, uttrycksfulla Zeigeist och superhärliga Hey Willpower spelar och vi andra lyssnar samtidigt som vi önskar Emil lycka till på nya jobbet.
Hoppas vi får någon ny som fixar bra konserter...

Alkberg på Sticky.
Så kommer han då hit igen, den där smarte norrlänningen och lillguden Mattias Alkberg. Punken är på uppväxt.

Ja, men se på den där kvällen! De som säger att det är kasst i Göteborgs konsertliv kan dra en säck över huvudet och flytta...
Något av alla sakerna skall jag se, kanske till och med två.
Lloyd, I'm ready to be jättetrött på fredag.

Tillsist2:
Imorgon torsdag (denna dag!) kan du kolla in Ida Olsson på TV4 Göteborg. Kvart över nio börjar vi, Ida kommer spela runt fem över halv tio.

Tillsist3:


Eftersom folk undrade: Jo, såklart är de lika kära i varandra som vanligt. Den där videoinstallationen som Pauline gjorde (läs förra inlägget) fångade nog ett väldigt väldigt ovanligt ögonblick i hennes och Joels liv.

Jerry Boman

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: