Typ Robot.



På måndag är det stor baluns på Pustervik, eller ja man kan kanske kalla det minifestival. Den har kallats "typ Robot" fast det spelar inte så stor roll vad den heter, spelar gör i allafall Robotnicka, Robot Cowboy, Compute och Lava.

Jag drog iväg några frågor till min favvo-elektronika-pop-drottning Ulrika Mild aka Compute. Och nyss hemkommen från Tyskland och spelningar med Jens Lekman svarade hon såhär:

Senaste skivan upplever jag som lite mörkare än det andra du släppt. Stämmer det tycker du eller pratar jag bara strunt?


Nä, det är inte bara strunt.. Ville ha in mer tyngd och bas i musiken, det är nog det suget som gjort att den låter lite mörkare.

Hur har det gått i England, du har ju spelat en del där?

Den respons jag har fått där har varit positiv, men jag har inte direkt sprungit benen av mig därborta. Ska försöka styra upp några spelningar där nu i sommar, hoppas det blir av.

Vad händer framåt. Spelningar, skivor, låtar, sammarbeten?


Det har varit en hel del samarbeten nu på sistone, det är kul att hoppa in på andras grejer, blir ofta ganska stor skillnad mot det jag gör på egen hand. Däremot har jag inte haft så mycket tid över att göra egen musik vilket såklart känns lite ångestframkallande. Men i sommar ska jag ha semester för första gången på en herrans massa år, jag har höga förväntningar på nya produktioner.

På måndag är det Pustervik som gäller, vad kan vi vänta oss?

Jag tar med mig minst en person till, förhoppningsvis två om Renée hinner färdigt med sin tenta eller ej idag (söndag) och hinner köra ett rep. Ska försöka repa in en Brainpoolcover, det vet mina kompanjoner inte om än, men jag tror det blir en glad överaskning för dom.

Sista, och viktigaste, frågan: Vad skall man ha för kläder på sig på måndag?


Eftersom det är en måndag behövs alla små bäckar av glädje för att få oss att glömma att en ny vecka just inletts. Jag röstar för att du plockar fram det finaste du kan tänka dig ur garderoben.


Måndag gäller alltså, Cosy den och Koloni har fixat och vi står ju såklart på led utanför eftersom båda har gängen har erkänt god smak. Och Compute har varit super förr.

Inga kommentarer: