Allt är bäst precis just nu.

Det satt sig i min hjärna, det är verkligen 2006. Det tog några dagar att förstå.

Nu börjar det! Konserterna och musiken försöker kvala in i mitt 06-minne, kanske ta sig till långtidsminnet. Eller bara fastna lite löst i det korta.
Egentligen är det inte så viktigt, den bästa nusiken är just nu och borta i morgon. De bästa konserterna löses upp så fort man går utanför dörren. Bra pop kan man aldrig omförpacka i samlingsboxar. Var du inte där, var du inte där och då missade du något. Jag kan berätta för dig hur det var, men var du inte med så kommer du aldrig förstå.


Den här veckan är rätt fulltecknad:

Onsdag: Ja jag måste kolla in Oscar III på Sticky även om några hävdar motsatsen. Det låter ju ändå lite, lite som Kent 95...fast otyget med att måste registrera sig på bandets hemsida är bara hybris.

Torsdag: Ett skönt återseende i Fontainbleau. Även det på, som Hemstad säger, Kaserntorgets charkdisco.

Fredag: Får jag höra den långsamma versionen av Kom igen Lena så blir jag en isbit i april...ohuuu...Montt Mardie på Pustervik iallafall.

Lördag: Det var ju fasiken var de ligger i nedanför Teliaborgen! Sandy Mouche spelar på Sticky...


Hepp... på söndag skal jag sova.

Tillsist:
Läser ju nu "Freak - boken och Freddie Wadling". Alltså, jag vet inte. Är han ett geni bara för att han har en röst som är helt fantastisk? Eller är han en dryg, lat jävel som låter alla jobba för honom? Ljuger han eller minns han inte?
Jag blir både imponerad och förbannad på den där Wadling.

Jag ber att får återkomma i ämnet när jag läst klart sista raderna.


Och tack alla som tyckte jag såg bra ut i tv, smicker är ju trevligt...men var det någon som hörde vad jag sa?

Jerry Boman

3 kommentarer:

Anonym sa...

...och jens i kväll kanske..

Tom Jerry Boman sa...

Såklart blir det Jens ikväll! Det kom ju så sent på så det han inte med på listan, men överraskningar är de bästa "rasskningarna" som finns!
Och så undar man vad han skall spela, det pratas om nya låtar och sålda instrument...

cosmoscatten sa...

Jaaaaaaaaaa jättesnygg i TV, jag sa ju det! Snygg, svart frisyr och fin brosch. Jag hörde allt det du sa. Bra sagt. Fram med mindre konserter och bort med alla massmedieprodukter! Sen gillar vi ju bloggar, inte sant? :)