Röda ögon, ljusgitarrer och skamgrepp.



Det glöder om hästens öga.
Röd glöd.
Jag tror det glöder om mina ögon...och öron.
Dapony Bros ! Aaaaaa!

Hästen med ögat sitter på ponny brödernas nya backdrop. Den är stor som en halv fotbollsplan och väldigt fin. Ja, sånt kan man kosta på sig när ett av Sveriges största skivbolag just plockat ner bandet från demohimlen och satt dem i sitt stall. (förlåt...ponnyn i stallet....jag kunde inte undvika det!)
Men den här kvällen bevisar tiomana truppen Dapony att de är värda bara det bästa och största. Pop-ska på svenska/götebååska blir inte bättre än så här. Inget blod men flera liter svett.

Det går helt "revolution" i hemmaeposet "Högsbohöjd"! Efter det ökar temperaturen och vi steks till tonerna av numera gamla "Erik Barr".Sångaren Max krumbuktar och vi hänger på. Hepp hepp hepp! Denna Erik borde vara stolt som en tupp!
Men bäst är ändå kommande sommarhiten "Dreijer" (japp den handlar om Olof Dreijer i The Knife). Jag har hård fakta som tyder på att den låten kommer Sverige att nynna på sommaren 2006! Du kommer aldrig kunna värja dig!
Förmodligen blir det ringsignal och hela klabbet oxå.
"Så jag säger ,har du glömt Dreijer gamle vän?"


Ljusgitarr.

Lite senare blir det väldigt vackert, det är ju trots allt jul.
"Jul jul strålande jul" och kläddesigner Brånes gitarr är vackert smyckad med en ljusslinga. Allt är svart utom gitarren.
Jag ryser.
Det är humor och allvar. Fint och överdådigt på en gång.
Och det är bara Dapony Bros som kan ro hem en sån grej.

Olle Bråne ryser av helt andra orsaker. Det ser ut som han obehagsryser. Närgångna fans sträcker nämligen upp sina händer och tar ett rejält tag om...ja vi kan kalla det skrevet. Det ser faktiskt ut att göra ont.

Hela kvällen är över på en ögonblink.
När jag går hem snöar det och är helt tyst.
Fast i öronen ringer "Så jag säger har du glömt...."
Sommaren 06 kommer vi alla hoppa jämnfota.

När jag sluter ögonen ser jag den där ljusgitarren...frågan är vad de närgångna fansen ser?


Tillsist:
Är det humor att det nedre dansgolvet på Sticky spelar samma låtar som för fyra år sedan? Finns det en indiepop/rock mainstrem?
Vidare under jag vad f-n killen ville som stod tjugo centimeter från mig och stirrade noga när jag pratade med Emil i DPB. Killen hade någon form av problem, helt klart. För SÅ fantastisk snygg är inte ens jag.

Jerry Boman

1 kommentar:

Bengt Lorentzon (Lorre) sa...

Hej Jerry! Fin blogg. Den ska jag följa. Gott nytt år! Bengt
http://lorrelorre.blogspot.com