Folket kräver livemusik!

Nu tänker jag bara ställa en rak fråga till er alla: Vad föredrar ni, livemusik eller inspelad musik?
Jag vet vad jag svarar: Livemusik. Den inspelade är ju bara ett substitut för att bandet som man vill lyssna på inte kan vara i mitt vardagsrum när jag vill.
Med det här resonemanget och om man kollade på publik reaktionerna igår på Nef så undrar jag hur tankarna gick. Party Puff People är ett liveband av Guds nåde (även om det bara vara valda delar på Nef igår …) När man då har dessa superbatterister på plats VARFÖR LÅTER NI INTE DEM SPELA HELA TIDEN?
När skivvändaren lirade så verkade det som folk dansade mest för att ”man skall ju dansa”. De tyckte säkert det var kul men…Annat blev det när PPP smart mixade in sig i setet. Hela stället lyfte! Finn & Co får den mest stelbenta byråkrat att knyta upp slipsen och svinga den över huvudet. Bratsens backslick åkte all väldens väg samtidigt som popsnörena virvlade runt i yster dans. Tokdans, samba, hopp och glädje skrik…i de få minuter som de fick spela. Sedan gick allt tillbaka till det vanliga igen. ”Oj oj nu måste jag dansa, så jag kanske får ligga ikväll”
Låt snubbarna lira när de är där! Folket kräver livemusik!

Jerry Boman

Inga kommentarer: