Nyhet: Kristian Anttila avslöjar på Facebook - ny skiva på gång!


UPPDATERAT: Så här beskriver Kristian nya singeln för mig:

...och det är lika långt till stjärnorna här på Hisingen som på Nedre Manhattan...



För några timmar sedan slog bomben ner: Kristian Anttila, Göteborgs mytiske och meste popestradör, släpper nytt i april. Detta gick att läsa på Anttilas Facebook:

NY HATT, NYTT ALBUM och TURNÉ

Imorgon - "Hisingen - Manhattan" premiärspelas i P3.
4e april. Album.

Ja, det låter glittrigt, åskigt, romantiskt, dimmigt, för jävla bra, ja och jag känner mig som en man för första gången i livet och vitkål äter jag mycket av och helvete nu måste jag bli klar med skivan också. Det var nog allt för stunden. Jag kommer med solen mina vänner! Vi ses. Tutti Frutti.


Ska bli mycket spännande att höra hur det låter! Med "imorgon" avser Anttila alltså 22 februari. Tänk att det finns låtar som fortfarande släpps först i radio, kul ändå!

Med på skivan är som vanligt Charlee Nyman (And Then), hon vill inte avslöja för mycket hur det låter men hälsar via sms att det spelas in för fullt och att det låter "BRA!". Nyman är även aktuell i samarbete Adrian Lux.

Tom Jerry Boman