EXTRA: Jättesajten Soundcloud tipsar om lilla De Montevert


Soundcloud med sina drygt fem miljoner användare är en av världens största sajter för att sprida musik och ljud. Varje vecka tipsar de sina 157 000 följare på Twitter om artister eller band som världen bör kolla in lite extra.

Just i dag tipsade de om det lilla svenska indiebandet De Montevert! Det är stort!

Jag ringde upp Ellinor Nilsson, som hon egentligen heter, för att gratulera på den stora dagen.



Grattis, Soundcloud tipsar alltså sina 157 000 följare på Twitter om din musik i dag, hur känns det?
Oj tack, jag har inte varit hemma än så jag har inte sett, men det är ju kul! Undrar hur de hittade mig? Jag som sjunger på svenska och allt!

Tror du det blir någon Soundcloud-effekt nu?

Jag är rätt skeptisk till internet om du förstår vad jag menar hahaha. Man tror alltid att det ska hända en massa och så gör det aldrig det.

Det är ändå över 157 000 personer som numera är medvetna om De Montevert, hur firar du?


Jag är på kalas för en 26-åring så det får väl bli här då hahaha!
Grattis än en gång!

Tack! Som sagt, det är kul, jag känner mig väldigt väldigt privilegierad! 

Här kan du lyssna på de Montevert på Soundcloud.

Soundcloud
Lanserades i oktober 2008 av svenskarna Alexander Ljung och Eric Wahlforss. På bara hundra dagar hade man över en miljon användare. Huvudkontoret ligger numera i Berlin.
Sajten har numera över fem miljoner användare i över 157 länder och växer ständigt.

Jerry Boman

Inga kommentarer: