Jag är med i ett band: Åh lilla Emo debuterar på lördag


På lördag debuterar jag som textförfattare i ett band. Japp, du läser rätt, jag byter sida. Nu får ni höra vad jag egentligen vill ha sagt, det är alltså mina ord som Maja sjunger i Kommando Sorg. Det är tid för sanning OCH konsekvens.
Åh lilla Emo består av Maja Thorén (Le Muhr), Mikaela Mars (spelat med Jens Lekman), Anders Ny (Lifestyle), Julia Ekholm (Lifestyle) och Daniel Ahlgren (diverse band och DJ Dubbelpedal). 

Kommando Sorg by ÅH LILLA EMO

Maja har gjort de flesta texterna, och vi har gjort lite ihop. Jag har också tagit bilden på Åh lilla Emo...samt spelat in dem i replokalen...

Vår deal by ÅH LILLA EMO

Åh lilla Emo
Under kvällen på Walla Scen spelar också Svart Smultron, helt nya och fantastiska De Orena (med folk från Tant Strul och Knivderby) samt Beqqa.
Eftersom jag är i jäv med Åh lilla Emo så kan jag inte annat än berätta att De Orena är fruktansvärt bra, ni vet musik som man liksom inte fattar att den är ny.

Efter alla år som jag lagt ut orden om ER, sprungit mig trött på ERA spelningar, så förväntar jag mig att ni nu kommer och lyssnar på hur MINA ord låter. Payback time!

20.00 Svart Smultron
20.45 Beqqa me' cellskap
21.15 Åh lilla Emo
22.00 Dom Orena

All info på Facebook!

Välkomna, förväntar mig minst 1000 pers!

Tillsist:
I dagarna firar bloggen sju år... 7 år! Galet! Så det var väl på tiden att jag fick lite annan uppmärksamhet.

Jerry Boman

1 kommentar:

Mikkan sa...

Haha, bästa kommentarerna, vilken informativ post Jerry, ett sant nöje! :D