Egocheck: En musikvideo, en livevideo, ett radioinslag...



Det är väldigt mycket Jerry just nu på den svenska musikkartan. Jo, så får man skriva eftersom det är helt sant. Jante och andra lallare kan vara tysta. Se bara på sakerna nedan:

1. Först och främst var jag med i P3 i tisdags och berättade om världens bästa låt. Den dagen. Lyssna på klippet nedan och lyssna på låten. Världens bästa låt i en hel dag.

Lyssna: LYSSNA: Världens Bästa Låt... Idag! - Jerry Boman väljer ”Elephant”

2. Magnus Ekelund och Jakob Hellmans video till Utan Er. Med bilder från mig, från livespelningen Hemma hos Kaj (Hammaby Sjöstad) och från min sajt Stockholm Boat Sessions.. Klippt och fixat av Magnus själv.



3. Mats Udd (ni vet han som gör alla musikvideos i landet just nu, från Ludwig Bell, via Familjen och Carl Norén till Roxette) filmade I´m from Barcelona när de spelade på Strand (Gimme indies 3 års kalas) för ett tag sedan. Här är jag inte bara fotograf på ett hörn, titta också noga så kan du se mig hissa Gimme indie-Tommy i logen. Så kan det gå.



Ibland är det skönt att skriva om sig själv. Händer inte så ofta.


Jerry Boman

Inga kommentarer: