EXTRA: Gimmeindie
- nu som Iphoneapp!


Från och med i dag kan du lyssna på världens bästa radiokanal Gimme Indie direkt i den Iphone! Gratis och fritt! Appen bjuder, precis som på hemsidan, på en enkel radiokanal men med den stora skillnaden att det är noga utvalt och musiken alla snackar om. Ingen annan radiokanal kommer faktiskt i närheten! P3 god natt liksom.

Hela vägen sedan Tommy började 2008 har hans oklanderliga smak förgyllt fler förfester och efterfesten än han förmodligen vet om. Jag har ännu inte mött någon som sagt att det spelas något dåligt i den här webbradion. Att kanalen nu tar steget ur hemdatorns bojor och seglar in i telefonen gör att ännu fler kommer upptäcka denna pärla i musiksverige.
Eftersom det är så stor dag tog jag och ringde upp Gimme indies grundare Tommy Ericsson och kollade läget.

- I dag känns allt skönt! Jag har väntat länge på den här dagen och det känns roligt att det nu går att lyssna på bra musik även till och från jobbet.

Vad betyder det här för dig och Gimme indie?

- Förmodligen får jag lägga ner ännu mer tid på att göra riktigt bra rotationslistor *skratt* (det är alltså de som styr vilka låtar som spelas när och hur mycket/ Jerrys anm). Men det är ju bra att fler kan lyssna, och att alla kan lyssna överallt.

Just nu kan man lyssna på vanliga radiokanalen Gimme indie i appen, hur ser utvecklingen ut?

- Inom kort kommer man såklart att även kunna lyssna på livesändingarna. När det blir är oklart men det ligger nära i framtiden. När jag sänder live kommer man ha möjligeten att välja om man vill lyssna på livesändingen eller om man vill fortsätta lyssna på vanliga kanalen.

När kommer allt det här till Andriod då?

- Haha, sanningen är ju den att jag själv kör Android så jag kan inte lyssna på min egen skapelse! Men som det ser ut nu är det inget på gång där, men om någon därute är sugen på att hjälpa mig så är det bara att höra av sig. Men eftersom jag gör allt det här på min fritid och helt gratis kan jag inte erbjuda några pengar, men man får vara med och sprida bra musik!

Själv känner jag att världen i dag blev en smula bättre. Åtminståne kommer resan till och från jobbet låta en smula bättre. Tack för det Tommy!

Gimme indie-appen til Iphone hittar man HÄR.

Är du sugen på att hjälpa Tommy utveckla en app för Android så hör av dig HÄR.

Jerry Boman

Inga kommentarer: