Det här är Kavalleriet



Nu skall det då avslöjas vilka som döljer sig bakom Kavalleriet. Det är ingen överdrift (som jag annars rätt friskt brukar syssla med) att nyfikenheten har varit stor. Folk har gissat, folk har spekulerat och många har försökt pressa mig på information. En Grammisvinnare alltså?
"De måste vara någon från Almedal, eller i alla fall någon från Göteborg!"
"Jag tror det är han som spelar bas, han den snygge...Ah vad heter dom....Ja, du vet han den snygge..."
"Ah, det är ju någon i Dreams End som fått hybris"

Inte blev snacket mindre när jag gjorde det här tvinslaget i början av februari...

Nåväl, eftersom jag hade den första intervjun med bandet så är det ju inte heller mer än rätt att jag också avslöjar vilka som är Kavalleriet.

Kavalleriet är Robin Danielsson och Christofer Byström. Robin spelade förr i They live by night och Christoffer spelar fortfarande där. De båda kommer från Jönköping och har spelat ihop sedan de var väldigt små. Bland annat går ryktet att om att de en gång hade ett band som var förband till Yvonne. Christoffer hittar man också i GT.

Jag ringde upp Christoffer:



Torsdagen den 23 april på Svanen är det premiär, jag är galet nyfiken! Kolla in kläderna! Lyssna på musiken! Det kan bli en spelning att minnas!

Jerry Boman

Inga kommentarer: