Las Vegas...



Caribou utnämnde jag till bästa scenshow i det lilla 2005... och det håller i sig! Det är väldigt snygga videoprojektioner som de spelar upp! Synkat och taktfasta mönster.
Men det slutar där, Caribou är Las Vegas för mig. Som sagt snygga bilder och mönster, duktiga musiker och... Nej, det finns inget mer där. Som en storsalgen show utan bakgrund. Tråkigt och upp över öronen pretto. Faktiskt lite sömnvarning, även om de skramlar på.

Så var det med det, jag orkar inte gå in på mer detaljer den här gången. Jag blir bara trött på alla band som fixas hit som inte är mer spännade än att de är utomlands ifrån. Prova och plocka bort den där videopojjen... precis. Inget finns kvar. Det är helt dött, ingen inlevelse på scen. Det här vara bara en vanlig arbetsdag i musikfabriken.

Tillsist:
Om jag förstår det rätt så håller Vapnet på med en ny skiva. Den väntas komma ut i vår och inspelningarna startade den här veckan. Spännade och efterlängtat!
Jag läser om det i en blogg på nätet. Känner mig som en inkräktare, det är ju trots allt en privat blogg han skriver. Verkligen en dagbok för vännerna. Eller kan en blogg bli privat?
Det är i alla fall roligt att läsa och på mitt nya visitkort skall det så "kändisstalker"...

Tillsist2:
Palpitation har en ny låt. Next stop Tennessee heter den... Vilken låt! Spring och lyssna direkt! Det går bara uppåt uppåt.

Tillsist3:
Några tidiga julklappar för alla som har tid:

Onsdag på Pustervik med Baby Don´t Hurt Yourself. Anders och Fredrik känner vi ju alla till, de brukar fixa klubbar på Storan. Nu ställer de sig på scen och sputar ut charmig synthpop på svenska. Bland annat har de ju skrivit en låt till synthhjälten Peter Sjöholm. Han skrev ju som ni vet en hyllningslåt till just Anders...
Lyssna samtidigt på Peters obehagliga jullåt...

Torsdag på Svanen med Bonnie & Clyde. Äntligen skivsläpp! Läs en intervju med B&C som jag gjorde för hundra år sedan...

Fredag på Sticky. Wonderland fixar med bästa julkalaset: Universal Poplab, Thermostatic och så en premiärspelning av Arvid. Den sistnämde verkar VÄLDIGT intressant. Eller ja alla tre banden är ju övermänskligt bra, men jag går ju igång på nya saker... Han har god smak den där skivbolagsdirektören Sebastian.

Lördag på Storan med Pikko. NU skall jag äntligen få höra det där som alla tjatat om i månader...

Onsdag nästa vecka, 19 december, håller Allears julmys på Sticky. Det hela heter "En skön kväll" och det kan ju te sig en smula märkligt, om man tänker på vilket ställe Sticky är, dvs inte känt för mys precis. Men det ändrar jag på den här onsdagen! Det blir akustiska spelningar av Frida Sundemo (premiär!), Lisa Pedersen kommer med piano bjuda på helt nya låtar och så kommer Children Come On göra en väldigt exklusiv akustisk spelning. Tobbe från Irene kommer spela sköna skivor, och jag kommer nog bjuda på en del härliga poplåtar när Tobbe vill vila.
Kom förbi, känn julen och upplev några riktigt bra spelningar! 20.00 öppnar vi.


Annat som händer:
På fredag har jag en lista i Punkt.se på fem band som jag tror kommer "slå" nästa år. Missa inte den!
På lördag sitter jag i juryn på Partillerocken. Det, mina vänner, skall bli intressant och kul! Det är jag och några till, det ryktas om att det kan vara Emrik bla...

Jerry Boman
redaktör Allears Göteborg

Inga kommentarer: