Indiedagis blir dubbelt så stort.





Jag vill egentligen bara berätta att Indiedagis vuxit till sig och blir i år dubbet så stort som förra året! Som vanligt blir det akustiskt och gemyligt brevid husvagnen.

För er som nu inte förstår något alls kommer här en liten berättelse:

Indiedagis startade förra året på Emmabodafestivalen. Det hela kan beskrivas som festivalen i festivalen. Det hela utspelar sig vid min husvagn och är konserter i all enkelhet med Sveriges bästa artister. Akustiskt och nära.
Förra året innehöll Indiedagis bara ett band, Irene. Men vilket band, vilken konsert!
Läs mer här.

I år så blir alltså Indiedagis dubbelt så stort!
Än så länge. Fler band kan ju tillkomma...

Men för er som skall till Emmabodafestivalen 26 - 28 juli kan ni hålla följande i minnet:

Torsdag 26 juli runt 12.00: Almedal på Indiedagis!
Almedal fattade nog inte själva vad det var de startade när de smällde ihop en hyllning till Håkan Hellström. Med livsbejakande pop rakt ut i nerverna och livespelningar bättre än allt har de frälst allas hjärtan. Jag håller fortfarande deras premiärspelning i Gamle Stan som en av de bästa jag sett...någonsin. En riktig klassiker.
På Indiedagis kommer det bli akustiskt och det kommer bli magiskt! Garanterat.


Lördag 28 juli runt 12.00: Kristian Anttila på Indiedagis!
Kristian Anttila behöver förmodligen ingen närmare beskrivning, det har ju gått några år sedan har för första gången slog knock på oss med sin svartapoetiskagladpop . I år spelar han överallt, inte mer än rätt tycker jag, här har vi fan i mig en av Sveriges bästa artister! Varenda låt är helt superb och pop på svenska kan förmodligen inte bli bättre än så här, jag blir så glad när jag hör det!
Kristians tredje platta kommer när som helst, eftersom de två andra har visat hur man kombinerar uppåtpop med svartatexter så är förväntningarna höga. Att Kristian nu spelar vid min husvagn är inget annat än ett mirakel, får man skriva att det är en "drömbokning"? Att få höra hans låtar i enkelt utförande är en unikt tillfälle att komma närmare texterna, att gå in under huden på musiken. Inte missa!
Jag möte Kristian i studion för ett tag sedan, kolla in här för att se och höra hur det gick.
Se hela intervjun här. Riktigt intressant tycker jag, men jag kanske är partiskt...

Spelningarna kommer äga rum runt 12.00. Jag kommer sätta upp posters på strategiska ställen så du inte missar något. Håll utkik efter Indiedagisloggan.

Tyvärr kan jag här och nu inte säga exakt var det hela äger rum, det beror ju på vilken plats min husvagn får på husvagnscampingen. Men Emmabodas husvagnscamping är inte så stor så du lär hitta vagnen lätt...Den är silvrig med ett orange förtält och kommer vara belamrad med Indiedagisloggor typ.

Jag säger det igen, de här spelningarna vill du inte missa! Ses där vänner, alla är välkommnna!
Gratis är gott och musiken kommer bli den bästa!

(Du vill inte heller missa något på "den riktiga" festivalen...Vilken lineup det är i år!)

Jerry Boman

Inga kommentarer: