Rastlös och makalös.



Jag är en rastlös människa. Tröttnar väldigt fort.
Det kan vara bra det kan vara mindre bra.
Om man är på klubb utan livemusik är det mindre bra.

Det var ju typiskt att det skulle bli sista gången för säsongen innan jag tog mig upp för backen vid Stigbergstorget. Man har ju hört så mycket gott.


(klicka på bilden för en jättevy)

Join our club
är en riktigt trevlig upplevelse. Trevliga människor, bra musik och...ja, det är väl det man behöver.
Men det finns några saker som gör det hela lite bättre:

1. Utsikten. Ja du, har du inte varit där och sett det hela så fattar du inte. Har du varit där så känns alla andra ställen väldigt instängda. Hisingen ser väldigt mäktigt ut i sommarnatten. Makalöst!

2. Bartendern. Hon är ett energiknippe och väldigt "precis". Det flyger flaskor överallt. Snurras snyggt högt och lågt. Allt med elegans och ett svalt sinne. Göteborgs mest underhållande bartender! Jag vill ha mer mer mer!

Den enda skumma saken på Henriksberg är ljudsystemet. Tydligen funkar det så på övervåningen att om det överskrider en viss ljudnivå så knäpps det av...och blir av i flera minuter! Ingen kan knäppa på igen!
Det blir väldigt märkligt eftersom det knäpps av flera gånger under kvällen, även vid måttliga ljudnivåer. Visst, det är ju för dina och mina öron skall må bra men vi är inga barn. Är det för högt så säger vi nog fan till Mr/Mrs DJ. Bort med den funktionen!

Sen är det ju det här med klubb utan konsert. Jag vet, Join our club brukar bjuda på livemusik, men inte denna kväll.
Det slutar med att jag inte har en toppenkväll. Jag dricker för mycket och känner mig tråkig och inte på alls.
Men, Johan och Jens, med lite konsert så kommer jag tillbaka i september igen! Jag tar polarna med mig, alla måste se utsikten och höra all musik! Om det nu inte knäpps av...

Tillsist:
Ikväll kanske man skulle hasa sig ner till Klippan, Banehagsgatan, och kolla runt lite. Inte för utsikten utan mer för någon insikt kanske.
Men mest lutar det åt The Kick på båten.
Fast man måste ju vila lite inför söndagen i Gamlestan.

Jerry Boman

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: