Sneakpeak: Hellströmgate


I morgon smäller det. Då fyller Håkan Hellström 10 år som artist och släpper skivan "2 steg från paradise". På dagen exakt tio år sedan "Känn ingen sorg för mig Göteborg" släpptes och livet aldrig blev sig likt. Som vi under tio år har dansat, hoppat, lipat och känt att den där Håkan talat precis till oss. Jag håller faktiskt hans dubbelkonserter i Lisebergshallen som mina topp ett. Dela första plats. Han fick alla på fötter, känslan som var där inne de två dagarna har ingen någonsin lyckats återskapa. Inte ens Håkan själv när han i somras rev av hela debutskivan på Way Out West, och gav oss en försmak av det nya när han premiärspelade "River en vacker dröm"... och när vi ändå är inne på den låten, det har seglat upp en debatt på internet (vi kan kalla det en Facebookfreakout) om det är så bra att Håkan röker i videon, på skivomslaget och i Gaffa. Till och med GP har yttrat sig i denna superviktiga fråga.

Efter midnatt (samma dag som det är tio år sedan) kommer jag släppa min syn på hela "Hellströmgate" här på bloggen. Ni ser en sneakpeak här till till vänster... jag har ingen aning om hur jag ska förklara det, ni får helt enkelt hålla er tilltåls.

Det har ju varit en helg också, fredagen innehöll Medis och lördagen Strand (nej, nej nej, jag var inte på TP. Skulle aldrig falla mig in, han gjorde bort sig en gång och jag pallar inte mer. Enligt de som var där missade jag inget av värde..dock tyckte Dan att man kavajblomma var fin). Jag kör fotoblogg på det eftersom jag sett och berättat om alla banden tidigare.






Sist men inte minst:
Vem är denne snubbe?! Brukar alltid filma på Slussen men nu även på Medis. Har du fakta? Dra iväg ett brev till mig på jerry@jerryboman.se


Jerry Boman

Inga kommentarer: