Mycket Ullevi och lite polisonger.



Jag har sagt det förr, Sticky Fingers är så sunkigt nuförtiden. Och då menar jag inte "sunkigt" som i vackra "sunkhak" utan sunkigt som i Finlandsbåt. Vad hände med musiken?

Klubb Summer Camp trotsar tyngdlagen och tvingar in oss i det slitna svarta varje onsdag hela sommaren. Igår var det They Live By Night, Insert Coin och Lions of Swe som skulle bringa ljus.

Det verkar som de gigantiska konserterna på utsålda Ullevi har börjat sätta smak bland betydligt mindre akter. Både LoS och IC låter som de står på en jättescen. Mycket "stadiumreverb" och biffiga melodier som dras ut lite extra.



Om jag börjar med Lions of Swe. Här är det stadiumpunk. Riktigt duktigt. Inte precis någon revolt mot kapitalet utan mer i samma forsränningsbåt som storklipparna. En röd fana vajar över musiken men tyvärr är det färgblint. Inte kul alls. Var är hjärtat?



Snabbt över till Insert Coin och vi håller oss kvar på den stora arenan. Och kvar på de brittiska öarna. Jag hör Oasis, utan droger, där inne någonstans. Det svulstiga. Komplett med två stora stora halv akustiska gitarrer.
Ibland är det "Whats the story..." ibland "Standing on the shoulders..." så det är lite upp och ner. Blixten träffar bredvid hela tiden men man blir rädd ändå.



Sist ut var They Live By Night...Jag avhåller mig från att säga hur det där var eftersom jag är jävig. Men på Emmaboda går ni alla upp ur ert tält och får hoppfull musik från avgrunden. Bara Biffen på trummor är värt hela pengen!



Göteborgs största och finaste polisonger har gått hädan. Martin i TLBN är pretty good looking for a boy-utan-polisoner!

Tillsist:
Den här torsdagen kan vara en väldigt sympatisk dag. Jag känner det på mig.

Jerry Boman

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: