Debatt: Tveksam nominering till Nöjesguidens Göteborgspris.


Nöjesguiden i Göteborg har nominerat kultursajten Göteborg Nonstop till Årets läsning.
Jag vet inte hur mycket ni har hängt med i debatten, men kortfattat kan man nog säga att vi var väldigt många som fick en mild chock när nomineringen kom.
Jag föreslår att du går in och läser Emerentia Leifsdotter Lunds blogginlägg som nyss kom upp, den förklarar väldigt mycket.
Vidare kan jag bara säga att vissa personer på Göteborg Nonstop har åsikter som jag verkligen häpnar inför. Samtidigt så verkar den personen inte riktigt förstå vad som är fel, jag har själv deltagit i debatten på en och två gånger då den här personen verkligen gått över gränsen.

Jag tycker inte Göteborg Nonstop bör vara nominerad till årets läsning. Jag tror ni förstår varför.

Nu återstår bara att se vad Nöjesguiden gör och hur de reagerar.

UPPDATERAT: Göteborg Nonstop har kommenterat på Emerentias blogg...

Tom Jerry Boman

1 kommentar:

Marcus sa...

Ditt engagemang, får effekt, Jerry!

http://www.goteborgnonstop.se/2012/01/31/protestera-mot-goteborgspriset-2011-smyglasning-av-nojesguiden-ikvall