Grattis Håkan - 10 år!



Det var med den här låten allt startade, något nytt och något stort.
Första gången jag hörde den satt jag på en balkong och det är ingen efterkonstruktion när jag säger att världen stannade. Vårsolen sken lite starkare, fåglarna lät mycket mer och jag uppfylldes av ett enormt rus.
Det där ruset är kvar än idag, jag tycker fortfarande att Håkan Hellström är Sveriges bästa artist. Flera nätter har jag dansat mig galen till hans låtar, nästan svimmat av lycka när jag och flera tusen håller allsång och det var egentligen tack vare honom som jag fixade en 031-klubb i Stockholm. Håkan kan som ingen annan berätta en historia, han lyfter upp oss över hustaken men samtidigt håller han ner oss. En helt unik artist.
Sen kom hela skivan och om vi inte var uppe i det blå sedan tidigare så blev vi det då, de tre första låtarna är den starkaste start på en skiva, en debutskiva till och med, som jag någonsin hört!

01 Känn ingen sorg för mig Göteborg
02 Ramlar
03 En vän med en bil

Herrejävlar!

Jag tror och vet att vi i framtiden kommer se tillbaka på de här tio åren och med rysningar av glädje säga, "Det blir aldrig som då". Såklart, det kommer fler artister, men den här var fan i mig något väldigt speciellt!

Den 23 juni släpps en singelsamling för att fira detta!

Smaka på den här låtslitan:

01 Känn ingen sorg för mig Göteborg
02 Ramlar
03 En vän med en bil
04 Nu kan du få mig så lätt
05 Kom igen Lena!
06 Den fulaste flickan i världen
07 Mitt Gullbergs kaj paradis
08 En midsommarnatts dröm
09 Dom kommer kliva på dig igen
10 Gårdakvarnar och skit
11 13
12 Klubbland
13 Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig
14 För en lång lång tid
15 Kär i en ängel
16 Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
17 Visa vid vindens ängar

Sommarens skiva? Javisst!


Tack Håkan. Tack som fan för allt! Kör gärna 10 år till! Eller 20!


Ikväll kommer jag såklart fira på Klubb Hospital med att spela Känn ingen sorg för mig Göteborg. Kommer bli känslosamt...

Inga kommentarer: