När bilder gör ont.



Desperation är något vackert.
Tårarna rinner ner för kinderna och rakt ut på oss åskådare.
När svärtan och rädslan kommer rakt genom skärmen.
När bilder gör ont är det som bäst.

1959 skrev Jacques Brel "Ne me quitte pas" (Lämna mig inte). En sång om rädslan att bli lämnad kvar, när kärleken är så stor att man slutar andras om den försvinner.

Jag kommer ge dig regn av pärlor som kommer från ställen där det inte regnar.
Jag kommer gräva upp jorden efter att jag dött så jag kan täcka din kropp med guld och ljus.
Jag kommer skapa ett land där kärleken är kung, och där du blir drottning.
Lämna mig inte.
Lämna mig inte.
Lämna mig inte.


När jag ser Jacques på de här bilderna gör det ont. Han sjunger på riktigt.
En enda bild, en enda sång och hela världen lyssnar.
Det gör ont.

Något att tänka på när nästa "zilljon-billjon-dollar-hipphopp-video" skall spelas in.
Och så plötsligt känns Håkans scentårar väldigt påklistrade...

Tillsist:
När blir det höst så jag kan krypa in i någon grotta och lyssna på musik igen?

Jerry Boman

Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

X sa...

Våga inte nämna den årstiden igen hörru =)

Anonym sa...

Ibland önskar men att man kunde uttrycka allt det här. Då är det skönt att såna som Jaques kan hjälpa en på traven. Såna som förstår hur det kan kännas när det är på riktigt.

Anonym sa...

hade en störd dröm inatt.
jag var hemma hos dig, bakfull och jävlig. (jag har ju inte ens varit hemma hos dig, för guds skull!) tlbn-joel var också där. helt plötsligt fick ni jävligt bråttom och röjde runt i lägenheten och lagade mat m.m. du väntade på en dejt, som skulle komma i taxi tillsammans med nån väldigt känd person. din dejt var förövrigt nån tv-kock från svt, det var inte mat tina, utan nån mera indie-liknade brud :)

skumt var det.

Tom Jerry Boman sa...

Men men minns du inte Jonas, du var ju här igår och vi skulle laga mat?!




Hahaha, roligt när hjärnan spelar en spratt!!!
"Indiekocken" låter som en galet bra idé för övrigt! Vilket tvprogram!

Anonym sa...

haha, du får lägga en lapp i förslagslådan på tv4, glöm inte att jag ska ha cred bara! :)